Wycieczka do Pragi

Utworzono dnia 27.05.2019
Czcionka:

W dniach 15-17 maja klasa ósma wraz z rówieśnikami z Alwerni i Brodeł wybrała się na wycieczkę do Pragi. Wyjechaliśmy z Alwerni w godzinach wczesno porannych. Pierwszy dzień to wizyta w Morawskim Krasie. Wyjechaliśmy kolejką linową na szczyt, aby stamtąd spojrzeć w głąb Przepaści Macocha. Następnie był urokliwy rejs łodzią i zwiedzanie Punkievnej Jaskini – najpiękniejszej jaskini na Morawach. Wieczorem dotarliśmy do Pragi.

W czwartek cały dzień spędziliśmy na zwiedzaniu Pragi. Wybraliśmy się na spacer dzielnicą Żydowską Józefów, gdzie widzieliśmy cmentarz, ratusz oraz synagogi.

Dalszy ciąg zwiedzania miasta to m.in.: zamek na Hradczanach, katedra św. Wita – siedziba arcybiskupów praskich, bazylika św. Jerzego – jedna z najstarszych zachowanych budowli sakralnych w mieście, słynna Złota Uliczka, klasztor na Strachovie, Mała Strana - zabytkowa dzielnica z pałacem i przepięknymi ogrodami Valdsteina, wyspa Kampa - praska „Wenecja”.

Wieczorem zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do hotelu na obiadokolację.

W piątek czekał nas dalszy ciąg zwiedzania miasta.  Widzieliśmy  Rynek Staromiejski, ratusz ze słynnym zegarem Orloj, pomnik Jana Husa, kościół św. Mikołaja, rokokowy Pałac Goltz-Kinskych oraz słynny Most Karola.mieliśmy też okazję spróbować różnych czeskich potraw.  Jedni z nas delektowali się pysznymi lodami, inni próbowali jak smakuje trdelnik - czeski słodki przysmak. Po południu wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. Do Poręby przyjechaliśmy wieczorem.

Długo będziemy wspominać wyjazd, na którym w wesołej i miłej atmosferze  mogliśmy zawrzeć nowe znajomości oraz zobaczyć jedną z najpiękniejszych stolic Europy.